Σάββατο, Ιανουαρίου 31, 2009

Διαγωνισμός συγγραφής σεναρίου ταινιών μικρού μήκους

  1. Η "microγραφή" είναι διαγωνισμός για πολύ μικρά σενάρια κινηματογραφικών ταινιών μικρού μήκους και είναι αναρτημένος στο επίσημο site της εταιρείας, δηλαδή στο www.t-short.gr/t-short/senaria.
  2. Διοργανώνεται από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία t-shOrt και συνδιοργανώνεται από την Ακαδημία Τέχνης του ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Στη διαμόρφωση και την εκτέλεση του διαγωνισμού συμβάλουν χορηγοί με χρήματα ή υπηρεσίες.
  3. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν όλοι οι σεναριογράφοι ανεξάρτητα από την ηλικία τους και πρέπει να είναι Έλληνες ή ξένοι που γράφουν στην ελληνική γλώσσα.
  4. Με το σκεπτικό οτι ο διαγωνισμός εστιάζει κυρίως στα σενάρια και όχι στο πρόσωπο του σεναριογράφου, κάθε σεναριογράφος μπορεί να καταθέσει μέχρι και τρία σενάρια.
  5. Τα σενάρια πρέπει να είναι μέχρι 5 σελίδες Α4, σε κείμενο word και γραμματοσειρά Times New Roman των 12 pixel με άξονα την ελάχιστη ρύθμιση στη διαμόρφωση σελίδας του word. Σενάρια μεγαλύτερα δεν θα γίνονται δεκτά στο διαγωνισμό. Απόκλιση θεωρείται θεμιτή μέσα στην σχετικότητα των ρυθμίσεων του word με βάση τα παραπάνω δεδομένα.
  6. Τα σενάρια αφορούν σε διάρκεια ταινίας μέχρι και 5 λεπτά.
  7. Τα σενάρια αφορούν στα κινηματογραφικά είδη: μυθοπλασία, πειραματικός κινηματογράφος, κινούμενο σχέδιο, καθώς και σε όλα τα είδη κινηματογραφικής υπόθεσης (κωμωδία, δράμα, επιστημονική φαντασία, περιπέτεια, κ.λπ). Επίσης μπορούν να υποβληθούν σενάρια εμπνευσμένα από την λογοτεχνία ή σενάρια που είναι διασκευή συγκεκριμένων λογοτεχνικών έργων.
  8. Τα σενάρια υποβάλλονται ηλεκτρονικά μαζί με την αίτηση υποβολής από το site της t-short. Έγκυρη αίτηση θεωρείται η αίτηση που μετά την ηλεκτρονική υποβολή της, έχει φτάσει υπογεγραμμένη στην ταχυδρομική διεύθυνση: ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΚΜΗ Κοδριγκτώνος 16, Αθήνα (πλησίον πεδίου Άρεως) 210-8224074 www.iek-akmi.gr. Υπ’οψιν κου Νώντα Σαρλή μαζί με τα συνημμένα αρχεία (σενάριο, σύνοψη, περίληψη, σκεπτικό).
  9. Όλα τα σενάρια που υποβάλλονται εντάσσονται στην ηλεκτρονική τράπεζα σεναρίου της t-short.
  10. Ο διαγωνισμός γίνεται μία φορά τον χρόνο. Για το 2009 ξεκινάει 15 Ιανουαρίου και η ημερομηνία λήξης των συμμετοχών είναι στις 10 Απριλίου.
  11. Τα σενάρια πρέπει να είναι κατοχυρωμένα. Ο σεναριογράφος φέρει την ευθύνη της κατοχύρωσης του σεναρίου υπογράφοντας την αίτηση συμμετοχής. Η διοργάνωση δε φέρει την ευθύνη της κατοχύρωσης των σεναρίων.
  12. Μετά την κατάθεση και την αποδοχή συμμετοχής, τα σενάρια δεν μπορούν να αποσυρθούν από τον διαγωνισμό.
  13. Η απονομή των βραβείων διεξάγεται σε προκαθορισμένη ημερομηνία που ανακοινώνεται στο site στο link εκδηλώσεις.
  14. Οι σεναριογράφοι των βραβευμένων σεναρίων υπογράφουν τα ανάλογα συμβόλαια που αφορούν στην βράβευση (βιβλίο, παραγωγή, κινηματογραφική διανομή, dvd) με την εταιρεία t-short, η οποία με την σειρά της υπογράφει συμβόλαιο με φορείς των βραβείων.
  15. Για όσο διαρκεί η διοργάνωση και μέχρι την απονομή των βραβείων, τα σενάρια δε μπορούν να συμμετέχουν σε άλλους διαγωνισμούς σεναρίων.
  16. Οι σεναριογράφοι των βραβευμένων σεναρίων για την έκδοση του Γ΄ τόμου δεσμεύονται να μην εκδώσουν το ίδιο σενάριο σε άλλη δεύτερη συλλογή.
  17. Όλοι οι σεναριογράφοι δεσμεύονται να μην αναρτήσουν το σενάριο τους σε άλλη τράπεζα σεναρίων στο διαδίκτυο.
  18. Ο διαγωνισμός μπορεί να αναβληθεί ή να ακυρωθεί αν συντρέχει σοβαρός λόγος.
  19. Η διοργάνωση έχει το δικαίωμα για αλλαγές του παρόντος κανονισμού με την προϋπόθεση της έγκαιρης πληροφόρησης των συμμετεχόντων.
  20. Η υποβολή αίτησης συμμετοχής στον διαγωνισμό σημαίνει την ανεπιφύλακτη αποδοχή του παρόντος κανονισμού.
Βραβεία

Ακόμα και αν δεν σας ενδιαφέρει να υποβάλετε κάποιο σενάριο δικό σας αξίζει να διαβάσετε εκείνα που βραβεύτηκαν τα προηγούμενα έτη ένα εκ των οποίων είναι και αυτό που ακολουθεί:

Η Γυναίκα της ζωής της (Χατζηαποστόλου Ανθιμος, Μυθοπλασία, Δράμα, 2 σελ.)

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

ΣΚΗΝΗ 1

Ενα ζευγάρι τρώει κεφτεδάκια στο τραπέζι της κουζίνας.Το δωμάτιο είναι καθαρό και απλό.Ο άντρας φαίνεται αρκετά μεγαλύτερος από τη γυναίκα.Κοντός με φαλακρίτσα.Η γυναίκα του απεριποίητη,αλλά όμορφη με κατάμαυρα μακριά μαλλιά. .Όσο τρώει κοιτάζει μόνο το φαγητό της και φαίνεται σα να σκέφτεται κάτι άλλο.Σα να μην ανήκει σ'αυτό το κάδρο.Ο άντρας όσο τρώει την κοιτάζει παράξενα, με μίσος.Μάλιστα κάθε φορά που κατεβάζει το πηρούνι στο πιάτο,το χτυπά με δύναμη.Γενικά βλέπουμε ένα αταίριαστο ζευγάρι.Ο απορροφητήρας ,πάνω από τα μάτια της κουζίνας δουλεύει.

''Γιατί δεν τον κλείνεις;Μου πήρε τ'αυτιά.Θα πάω στη δουλειά και θα βουίζουν τ'αυτιά μου.''

Η γυναίκα αμέσως και χωρίς να μιλήσει σηκώνεται,τον κλείνει και κάθεται ξανά στη θέση της.

''Γιατί δεν μιλάς;Ποτέ δεν μιλάς.Από τότε που σε παντρεύτηκα λες και έχεις καταπιεί τη γλώσσα σου.''

Συνεχίζει το φαγητό της χωρίς καν να τον κοιτάξει.Αυτό τον εξοργίζει περισσότερο.

''Σήμερα το πρωί που γύρισα απ'τη δουλειά πάλι δεν ήθελες να κάνουμε έρωτα.Γιατί;Δεν είμαι αρκετά καλός για σένα;''

Κάνει μιά παύση,όχι γιατί περιμένει απάντηση,αλλά γιατί σκέφτεται την επόμενη πρόταση που θα πεί.

''Δυό χρόνια τώρα.Ανάθεμα την μάνα μου που επέμενε να σε γνωρίσω.Παντρεύεται κανείς με προξενειό σ'αυτόν τον αιώνα;

Κάθε βράδυ δουλεύω σα σκύλος και δεν υπάρχει αναγνώριση.''

Σηκώνεται όρθιος με αποφασιστικότητα.Παίρνει ένα κομμάτι ψωμί και το πετά στον αέρα.Το πνιχτό γέλιο της γυναίκας όταν αποτυγχάνει να το ξαναπιάσει ,τον κάνει να κοκκινήσει από θυμό.

''Θα σε εκδικηθώ.Είμαι άχρηστος ε;Θα τον δεις τον άχρηστο.Σήμερα κιόλας.Δε μου κάθεσαι ε;Υπάρχουν κι άλλες γυναίκες.Σήμερα το βράδυ θα πάω με άλλη.Με άλλες.Να σε δω πως θα γελάς τότε.''

Το γέλιο της γίνεται πιό έντονο τώρα.Και δεν μπορεί να το σταματήσει.Ο άντρας παίρνει το σακκάκι που κρέμεται στην καρέκλα πίσω του και φεύγει.Ρίχνει μιά τελευταία ματιά ελπίζοντας σε μιά αντίδραση αλλά τίποτε.Μόνο το γέλιο της.Όταν φτάνει στην εξώπορτα μονάχα ακούει τη φωνή της.

''Μόνο με λεφτά μπορείς να το κάνεις .''Βροντά την πόρτα πίσω του.

ΣΚΗΝΗ 2(έξω- σε ένα στενό δρομάκι με μπαρ και γυναίκες)

Ο άντρας βρίσκεται σε ένα στενό δρομάκι.Είναι φανερό ότι έχει πιεί γιατί παραπατά.

Βγάζει το κινητό και πληκτρολογεί ένα νούμερο.

''Έλα Πέτρο εδώ είμαι.Που πάω τώρα;''

Κουνάει το κεφάλι καθώς ακούει τον συνομιλητή του.

''Εντάξει.Θα μπω σε κάποιο σπίτι.''

Περπατά για λίγο προσπαθώντας να διαλέξει σπίτι.Ξαφνικά μπαίνει αποφασιστικά σε ένα.Λίγη ώρα μετά βγαίνει απογοητευμένος και τηλεφωνεί ξανά στον Πέτρο.

''Ρε συ Πέτρο μπήκα σε ένα κι αυτή ήταν κουτσή.''

Πέτρος - ''Και λοιπόν;Κούτσαινε και στο κρεββάτι;''

''Όχι δεν κούτσαινε στο κρεββάτι αλλά........''

Πέτρος -''Ε τότε ;''

''Να φοβήθηκα μήπως δεν μπορέσω.''

Πέτρος -''Κοίταξε για να τελειώνουμε,γιατί πρέπει να έρθεις να μ'αλλάξεις.Εγώ δεν δουλεύω και δεύτερη νύχτα.Βρες μία που δεν είναι κουτσή ή τυφλή ή δεν ξέρω και γω τί άλλο και τελείωνε.Ή μάλλον άκου.Στο βάθος,στο τέλος του δρόμου,υπάρχει ένα σπίτι που είναι βαμμένο κίτρινο απ'έξω.Εκεί θα βρείς την Έλλη.Σ'αυτήν πάω εγώ.Δεν υπάρχει καλύτερη.Εκτός αν σ'ενοχλεί που πάω και γω μαζί της.''

Κλείνει το τηλέφωνο χωρίς ν'απαντήσει και κλωτσά με μανία ένα άδειο κουτάκι που βρέθηκε μπροστά του.Στο βάθος αριστερά βλέπει το κίτρινο σπίτι που του περιέγραψε ο Πέτρος.Προχωρά προς τα κει.Ρίχνει μιά ματιά μέσα απ'τη μισάνοιχτη πόρτα και βλέπει μιά καλοσχηματισμένη φιγούρα με ξανθά υπέροχα μαλλιά.Δίπλα της μιά γριά μ'ένα τσιγάρο στο στόμα.

ΣΚΗΝΗ 3 (στο σπίτι)

Χαμογελά με ευχαρίστηση και μπαίνει μέσα.Η γριά γυναίκα τον υποδέχεται με χαμόγελο και τον βάζει να καθίσει με το ζόρι σε μιά ξύλινη παλιά καρέκλα.Την ίδια στιγμή η ξανθιά γυναίκα χωρίς να κοιτάξει μπαίνει σ'ένα δωμάτιο.Η γριά τον πιάνει ξανά απ'το χέρι και τον οδηγεί αυτή τη φορά σ'ένα άλλο δωμάτιο.

''Περίμενε εδώ.Βγάλε τα ρούχα και ξάπλωσε.Τελειώνει με τον άλλον και έρχεται.''

Κοιτάζει γύρω του,βγάζει τα ρούχα και ξαπλώνει.Ο φωτισμός είναι ελάχιστος εκεί μέσα.Σηκώνει τα πόδια ψηλά και τα κοιτάζει.

''Να βγάλω και τις κάλτσες; ''αναρωτιέται .Ανασηκώνεται αποφασιστικά και πάει να τις βγάλει.Εκείνη τη στιγμή μπαίνει η ξανθιά γυναίκα.Την κοιτάζει και ένα χαμόγελο ευχαρίστησης διαγράφεται στο πρόσωπό του.Δεν μπορεί να διακρίνει πολλά,αλλά το σώμα της είναι καταπληκτικό.Δεν άντεξε περισσότερο από δυό λεπτά.Έμεινε ξαπλωμένος μπρούμητα ,αποχαυνωμένος,με το κεφάλι γυρισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να βλέπει την γυναίκα.Χαμογελά γιατί νιώθει ότι πήρε την εκδίκησή του.

Η γυναίκα ανεβάζει το εσώρουχο,πάει προς την πόρτα και τον κοιτά χαμογελώντας.

Ανοίγει την πόρτα,και βγαίνει έξω.Ο άντρας μέσα νιώθει απέραντη ευχαρίστηση.

Ξανανοίγει ή πόρτα και φαίνεται μόνο το κεφάλι της αυτή τη φορά χωρίς την ξανθιά περούκα.

''Αν πας στο σπίτι τώρα,τα κεφτεδάκια απ'το μεσημέρι είναι στο φούρνο.Βάλε να φας.''

Εκείνο το συνηθισμένο πνιχτό, κοροιδευτικό γέλιο της,τον έκανε να κοκκαλώσει.


6 σχόλια:

Μαριλένα είπε...

τέλειωσα με τα σενάρια εδώ και πολύ πλέον καιρό.
ευτυχώς. εκτός των ωρών του υπνου, δε νομιζω να υπαρχει άλλη ώρα, που να μη σκεφτεσαι διαρκώς τη δουλειά σου!

φιλιά και καλη Κυριακή :)

Spark είπε...

τώρα αν σου πω ότι και στον ύπνο καμιά φορά συνεχίζει η δουλειά τι θα πεις; :)

Μαριλένα είπε...

εμ θα συμφωνήσω απόλυτα!
ευτυχως εκείνη την εποχή, ειχα την Ελενη τριων ετών και λειτουργουσε ως σοβαρός μοχλός αποστασιοποιησης

Ανώνυμος είπε...

καλημερα καλησπερα ....θα ηθελα να ρωτησω κατα ποσο αξιζει να παρω μερος στον συγκεκριμενο διαγωνισμο η επειδη προκειται για ενα σεναριο που μου φαινεται οτι μπορει ευκολα να γυριστει........να στραφω προς τα κει και να προσπαθησω απο μονος μου να δημιουργησω την ταινιουλα???
Θελω την συμβουλη σας

Spark είπε...

καλησπέρα. καλωσόρισες.
δυστυχώς δεν γνωρίζω περισσότερα καθώς προσωπικα δεν έχω λαβει μέρος. απλα βρήκα την ανακοινωση+την ανερτησα προκειμένου να την δει όποιος τυχόν ενδιαφέρεται.
καλή επιτυχία αν αποφασίσεις να λαβεις μέρος. Θα σου συνιστουσα να ρίξεις 1 ματια +στο london-greek festivαl

giannhs30 είπε...

kalhspera paidia eime neos edo kai skeytika tora to kalo kalokairh epidh den exo poles doulies na kano eipa na kano kapio senario gia tainia an thelh kapios senariografos na kanoume mazi tainies exo diafores kales ides an thelh kapios as epikinonish mazi mou sto msn giannis_1981@hotmmail.com