Δευτέρα, Απριλίου 13, 2009

Roxette - How Do You Do



- Τικ Τακ
- Σιωπή…. Ησυχία
- … για σένα, να σταματήσεις, να ακούσεις
- Τικ…τακ….τικ….
- Πότε άκουσες για τελευταία φορά την καρδιά κάποιου που αγαπάς;
- Τικ….
- Πότε είπες τελευταία φορά σ’ αγαπώ;
- Τακ
- Πότε έκανες κοπάνα τελευταία φορά;
- Τικ
- … Γιατί είσαι ακόμα εδώ;




Οδυσσέας Ελύτης Μαρία Νεφέλη

"Στην ερώτηση αν η Μαρία Νεφέλη είναι υπαρκτό πρόσωπο ή όχι, ο Οδυσσέας Ελύτης στη συνέντευξη που έδωσε στον Ιβάρ Ιβάσκ το 1974, για το περιοδικό Books Abroad, μιλώντας για το αδημοσίευτο του ακόμα ποίημα, απάντησε: «Τα ποιήματά μου ριζώνουν συνήθως στην εμπειρία μου, μολονότι δεν μεταγράφουν απευθείας πραγματικά γεγονότα. Η Μαρία Νεφέλη αποτελεί μιαν εξαίρεση. Αυτό το κορίτσι το συνάντησα στην πραγματικότητα όταν είχα τελειώσει το Άξιον Εστί (πριν δεκαέξι χρόνια), και άξαφνα θέλησα να γράψω κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό το ποίημα […] ήταν μια ριζοσπάστρια της εποχής μας…Δεν είμαι αντίθετός της, γιατί προσπαθώ να καταλάβω την άποψη της κοπέλας και της γενιάς της. Πασχίζω να την καταλάβω βάζοντας τους δύο μας να μιλάμε σε παράλληλους μονολόγους. Το συμπέρασμα είναι ότι ψάχνουμε βασικά για τα ίδια πράγματα από διαφορετικούς δρόμους…Η Μαρία Νεφέλη είναι η άλλη μεριά του εαυτού μου, είναι, αν θα μπορούσατε να δείτε, το αντίθετό μου…Έτσι δείχνω την άλλη μεριά του εαυτού μου…»

"Η Μαρία Νεφέλη λέει:

Η ΝΕΦΕΛΗ

Μέρα τη μέρα ζω - που ξέρεις αύριο τι ξημερώνει.
Το 'να μου χέρι τσαλακώνει τα λεφτά και τ' άλλο μου τα ισιώνει
Βλέπεις χρειάζονται όπλα να μιλάν στα χρόνια μας τα χαώδη και να 'μαστε και σύμφωνοι με τα λεγόμενα «εθνικά ιδεώδη».
Τι με κοιτάς εσύ γραφιά που δεν εντύθηκες ποτέ στρατιώτης
η τέχνη του να βγάζεις χρήματα είναι κι αυτή μία πολεμική ιδιότης
Δεν πα' να ξενυχτάς- να γράφεις χιλιάδες πικρούς στίχους ή να γεμίζεις με συνθήματα επαναστατικά τους τοίχους
Οι άλλοι πάντα θα σε βλέπουν σαν έναν διανοούμενο
και μόνο εγώ που σ' αγαπώ: στα όνειρά μου μέσα έναν κρατούμενο.

Έτσι που αν στ' αλήθεια ο έρωτας είναι καταπώς λεν «κοινός διαιρέτης»εγώ θα πρέπει να'μαι η Μαρία Νεφέλη κι εσύ φευ ο Νεφεληγερέτης.


Χαράξου κάπου με οποιονδήποτε τρόπο και μετά πάλι σβήσου με γενναιοδωρία.

Και ο Αντιφωνητής:

Ο ΝΕΦΕΛΗΓΕΡΕΤΗΣ


Α τι ωραία να 'σαι νεφεληγερέτης
να γράφεις σαν τον Όμηρο εποποιίες στα παλιά παπούτσια σου
να μη σε νοιάζει αν αρέσεις η όχι
τίποτε

Απερίσπαστος νέμεσαι την αντιδημοτικότητα
έτσι· με γενναιοδωρία· σαν να διαθέτεις
νομισματοκοπείο και να το κλείνεις
ν' απολύεις όλο το προσωπικό
να κρατάς μια φτώχεια που δεν την έχει άλλος κανείς
εντελώς δική σου.
Την ώρα που μες στα γραφεία τους απεγνωσμένα
κρεμασμένοι απ' τα τηλέφωνά τους
παλεύουν για 'να τίποτα οι χοντράνθρωποι
ανεβαίνεις εσύ μέσα στον Έρωτα
καταμουντζουρωμένος αλλ' ευκίνητος
σαν καπνοδοχοκαθαριστής
κατεβαίνεις απ' τον Έρωτα έτοιμος να ιδρύσεις
μια δική σου λευκή παραλία
χωρίς λεφτά
γδύνεσαι όπως γδύνονται όσοι νογούν τ' αστέρια
και μ' οργιές μεγάλες ανοίγεσαι να κλάψεις ελεύθερα...


Είναι διγαμία ν' αγαπάς και να ονειρεύεσαι. "

Δεν υπάρχουν σχόλια: