Σάββατο, Οκτωβρίου 18, 2008

Amen Pascal Obispo


Απόγευμα. Κάθομαι στον γκισέ και γράφω τα παραπεμπτικά για τα εργαστηριακά της επόμενης μέρας με τον επιμελητή πάνω από το κεφάλι μου, ο οποίος φλυαρεί ακατάπαυστα. Γνέφω απλά ναι, σκεφτόμενη την ώρα που θα ξεκουμπιστεί γιατί έχει πιαστεί ο λαιμός μου από τα «ναι» που του γνέφω δίχως να του δίνω σημασία. Εκείνη την ώρα ακούγεται από τον διάδρομο μια άναρθρη φωνή που περισσότερο μοιάζει με βρυχηθμό ζώου. «Τι τέρας είναι αυτό;» φωνάζει με αηδία και για πρώτη φορά σηκώνω το βλέμμα μου και τον καρφώνω άγρια. Αυτομάτως το βγάζει το σκασμό αλλά είναι πλέον αργά. Μια κοπέλα με καμένο χέρι πλησιάζει υποβασταζόμενη από έναν κύριο και από πίσω τους εμφανίζεται μία συνάδελφος. Από την έκφρασή της καταλαβαίνω ότι τον έχει ακούσει. Εκείνος εξαφανίζεται με ένα χαμόγελο. Ήρθε στην κλινική πρώτα για να μην ακούσει αυτό το «τέρας» στα έκτακτα. Δεν το σχολιάζει. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε την κοπέλα, που πονά από το έγκαυμα και κραυγάζει. Πάσχει από μία σπάνια ασθένεια, που επιφέρει βαριά διανοητική καθυστέρηση.
Καθώς περνούν οι μέρες συνειδητοποιώ ότι μέσα στο Άουσβιτς της ευγονικής είμαι η μόνη που σκέφτομαι αυτά τα άτομα σαν διαφορετικά αλλά ισότιμα. Με κοιτάζουν σαν να είμαι τρελή. Μπορεί και να είμαι αλλά όχι πάνω σ’ αυτό το θέμα…
Μεγάλωσα από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου με το κοριτσάκι της καλύτερης φίλης της μητέρας μου, που πάσχει από σύνδρομο Down. Μεγαλώνοντας άρχισα να καταλαβαίνω γιατί δεν πήγαινε σχολείο όπως εμείς, γιατί κόλλαγε κάποιες φορές και έπρεπε να της κάνουμε τα χατίρια. Καθώς περνούσε ο χρόνος άρχισα να καταλαβαίνω την μάνα της που έλεγε κλαίγοντας «Θεέ μου κάνε να πεθάνει πριν από μένα γιατί δεν ξέρω τι θα απογίνει αν φύγω εγώ πρώτη» και κάθε φορά που αρρώσταινε να κλαίει ακόμα περισσότερο μήπως ήταν εκείνη η φορά, που ο Θεός θα άκουγε την προσευχή της.
Το κορίτσι, το έσκαγε συχνά από το σπίτι, έπαιρνε την παιδική τσάντα και πήγαινε για καφέ και η μάνα της έτρεχε να την ψάξει παντού. Όταν την έβρισκε, αρνιόταν να γυρίσει σπίτι. «Και εγώ μάνα, πώς θα βρω άντρα να παντρευτώ; Να κάνω παιδιά;» Αλήθεια μάνα, πες μου, πόσο κλαις εκείνες τις ώρες, τι απαντάς σε κείνα τα παιδιά, που δεν μεγαλώνουν ποτέ μα απαιτούν ό,τι έχουν οι άλλοι;
Μάνα δεν έχω έξυπνα λόγια να σου πω. Μόνο μια μικρή προσευχή για σένα, σφήνα ανάμεσα στις δικές σου για το άφτερο αγγελάκι σου, που σου άλλαξε τη ζωή για πάντα.

1 σχόλιο:

Spark D' Ark είπε...

Artist: Pascal Obispo
Album: Les Fleurs Du Bien
Year: 2006
Title: Amen

C'est en moi depuis que je suis né
Είναι μέσα μου από τότε που γεννήθηκα
Derriere la medaille
Πίσω από το μενταγιόν/μετάλιο
Une croix mon nom grave
Ένα σταυρός, χαραγμένο το όνομά μου
Pour protéger me déséxorciser
Για να με προστατεύει για να με ξορκίζει
De l'enfer dans lequel je viens d'arriver
την κόλαση μέσα στην οποία μόλις έφτασα

Amen
Αμήν
Oh saint esprit
Άγιο Πνεύμα
Amen
Αμήν
Ils n'ont rien compris
Δεν κατάλαβαν τίποτα
Amen
Αμήν
Les hommes aujourd'hui
Οι άνθρωποι σήμερα
Amen
Αμήν
Sont simples d'esprit
Είναι απλά εκ Πνεύματος

Oh mon pere pardonnez les peches
Πατέρα μου συγχωρήστε τις αμαρτίες
A l'envers le monde tourne à l'inhumanité
Προς τον κόσμου που γυρίζει στην απανθρωπιά
La poussiere retourne a la poussiere
Η σκόνη που επιστρέφει στη σκόνη
C'est ma priere moi qui ne vivait qu'en athée
Είναι η παράκλησή μου, εμού, που δεν έζησα παρά μέσα στην αθεΐα

Amen
Αμήν
Oh saint esprit
Άγιο Πνεύμα
Amen
Αμήν
J'ai pas choisi
Δεν διάλεξα
Amen
Αμήν
Les hommes aujourd'hui
Οι άνθρωποι σήμερα
Amen
Αμήν
Sont simples d'esprit
Είναι απλά εκ Πνεύματος

Y'a un trou dans le ciel
Υπάρχει ένα πνεύμα μέσα στον ουρανό
Tu veux nous dire quelque chose... chut !
Θες να μας πεις κάτι… Σιωπή
Cette pluie ce tonnerre
Αυτή η βροχή, αυτή η βροντή
Jusqu'a la prochaine overdose
Μέχρι την επόμενη υπερβολική δόση

C'est ça le monde qu'on va laisser
Αυτός είναι ο κόσμος που θα αφήσουμε
A nos enfants c'est ça l'idée
Στα παιδιά μας, είναι αυτή η ιδέα
Si on ne peut plus rien changer
Αν δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα πια
Alors je prie pour exister
Τότε λοιπόν προσεύχομαι για το υπάρχειν
Amen
Αμήν

Alors je prie pour exister
Λοιπόν προσεύχομαι για το υπάρχειν
Amen
Αμήν

"Au nom du pere du fils et du saint esprit "
Στο όνομα του Πατρός, του Υιού, και του Αγίου Πνεύματος
Amen
Αμήν
J'ai pas compris
Δεν κατάλαβα
"Dis moi qu'est ce qui nous tient "
«Πες μου τι είναι αυτό που μας κρατά»
Amen
Αμήν
"Qu'est ce qu'on devient "
«Τι θα απογίνουμε»
Amen
Αμήν
L'homme aujourd'hui
Ο άνθρωπος σήμερα
"Il saigne"
«Αιμορραγεί»
Amen
Αμήν
"c'est le requiem des simples d'esprit... quel temps fait il ? "
«Είναι το ρέκβιεμ των απλών εκ Πνεύματος… τι ώρα είναι;»
C'est ça le signe
Αυτό είναι το σημείο/σήμα
" N'aie pas peur ! je te protege Sean "
«Μην φοβάσαι! Σε προσατεύω Sean”
(Sean λέγεται ο γιος του Pascal)
Amen
Αμήν
"Au nom du pere du fils et du saint esprit
Στο όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος
Amen
Αμήν
N'aie pas peur !
Μην φοβάσαι
Je te protege!
Σε προστατεύω
au nom du pere et du saint esprit !
Στο όνομα του Πατρός και του Αγίου Πνεύματος
Amen "
Αμήν