Τετάρτη, Οκτωβρίου 22, 2008

Have you kept the faith?






Στις όχθες του Ποταμού Πιέδρα κάθισα και έκλαψα

Paulo Coelho


….Κάθισα και έκλαψα. Ο θρύλος λέει πως ό,τι πέφτει στο νερό αυτού του ποταμού, , φύλλα, έντομα, φτερά πουλιών, όλα μεταμορφώνονται σε πέτρες στην κοίτη του. Α! τι δε θα δινα να μπορούσα να ξεριζώσω την καρδιά από το στήθος μου και να τη ρίξω στο ρεύμα… Έτσι δε θα υπήρχε πια πόνος, ούτε μεταμέλεια, ούτε αναμνήσεις.
Στις όχθες του ποταμού Πιέδρα κάθισα και έκλαψα. Το χειμωνιάτικο κρύο μ’ έκανε να νιώσω τα δάκρυα στο πρόσωπό μου, που έγιναν ένα με τα παγωμένα νερά που κυλούσαν μπροστά μου. Σε κάποιο σημείο, τούτο το ποτάμι συναντά κάποιο άλλο και ύστερα άλλο, ώσπου, μακριά από τα μάτια και την καρδιά μου, όλα αυτά τα νερά σμίγουν με τη θάλασσα.
Ας κυλήσουν τα δάκρυά μου τόσο μακριά, ώστε να μη μάθει η αγάπη μου πως μια μέρα έκλαψα για αυτόν. Ας κυλήσουν μακριά και τότε θα ξεχάσω το ποτάμι, το μοναστήρι, την εκκλησία στα Πυρηναία, την καταχνιά, τους δρόμους που διατρέξαμε μαζί.
Θα ξεχάσω του δρόμους, τα βουνά και τους αγρούς των ονείρων μου, αυτά τα όνειρα που ήταν δικά μου και δεν τ΄ αναγνωρίζω.
Θυμάμαι τη μαγική μου στιγμή, αυτή τη στιγμή που ένα «ναι» ή ένα «όχι» μπορεί να αλλάξει όλη μας την ύπαρξη. Μου φαίνεται πως πάει πολύς καιρός από τότε και όμως είναι μόλις μια εβδομάδα, που ξαναβρήκα την αγάπη μου και την έχασα.
Τούτη την ιστορία την έγραψα στις όχθες του ποταμού Πιέδρα. Τα χέρια μου πάγωναν, τα διπλωμένα μου πόδια μούδιαζαν κι έπρεπε να διακόπτω το γράψιμο κάθε στιγμή.
«Προσπάθησε μόνο να ζήσεις. Το να θυμάσαι είναι η πιο παλιά κληρονομιά». Έλεγε.
Μπορεί η αγάπη να μας γερνάει πριν της ώρας και να ξανανιώνουμε όταν φεύγει η νιότη. Αλλά πώς να μη θυμάσαι αυτές τις στιγμές; Γι’ αυτόν τον λόγο γράφω, για να μετατρέψω τη λύπη σε νοσταλγία, τη μοναξιά σε αναμνήσεις. Για να μπορώ, σαν θα έχω τελειώσει αυτή την ιστορία, να τη ρίξω στον ποταμό Πιέδρα, έτσι είχε πει η γυναίκα που δε δέχτηκε. Και, για να χρησιμοποιήσω τα λόγια που είχε προφέρει μία αγία, τα νερά θα μπορέσουν να σβήσουν αυτό που έγραψε η φωτιά.

Όλες οι ερωτικές ιστορίες είναι ίδιες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: