Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 03, 2008

Last Lecture "Really Achieving Your Childhood Dreams," Randy Pausch Μέρος 2ο


http://www.youtube.com/watch?v=ji5_MqicxSo
(συνέχεια)

Να γίνεις συγγραφέας στην Παγκόσμια Εγκυκλοπαίδεια

Όταν ήμουν παιδί είχαμε τα ράφια , είχαμε αυτή την παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια στα ράφια. Για τους πρωτοετείς αυτό είναι χαρτί. Είχαμε αυτά τα πράγματα που τα λέγαμε βιβλία. Αφού είχα γίνει μία από τις αυθεντίες στην εικονική πραγματικότητα, όχι από τους σημαντικούς αλλά αυτούς που έγραφαν βιβλία με προϋπολογισμό, με φώναξαν και έγραψα ένα άρθρο. Υπάρχει ένα άρθρο αν πάτε και το ψάξετε σε μία βιβλιοθήκη που έχει αντίτυπα της παγκόσμιας εγκυκλοπαίδειας και αυτό είναι το άρθρο. Έχοντας επιλεγεί να γράψω ένα άρθρο στην παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια, πλέον πιστεύω ότι η Wikipedia (διαδικτυακή βιβλιοθήκη) είναι ένα τέλειο μέρος για να αναζητήσει κάποιος τις πληροφορίες που χρειάζεται γιατί τώρα ξέρω την ποιοτική βάση που ζητούν για την παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια. Άφησαν και μένα να γράψω.

Το επόμενο.
*Να είσαι ο Captain Kirk διορθωμένο σε Συναντώντας τον Captain Kirk*

Υπάρχει ένα σημείο όπου συνειδητοποιείς ότι κάποια πράγματα δεν πρόκειται να τα κάνεις οπότε και θες απλά να σταθείς κοντά στους ανθρώπους. Θεέ μου τι πρότυπο για τους νέους ανθρώπους. Αυτά είναι όλα όσα θες να γίνεις. Αυτό που κατάλαβα και με βοήθησε αργότερα για την ηγεσία ήταν ότι δεν ήταν ο πιο έξυπνος από όλους, ο Σποκ ήταν αρκετά έξυπνος, ο Μακόι ήταν ο γιατρός, ο Σκότυ ήταν ο μηχανικός και τι δεξιότητες είπαμε ότι είχε για να ανέβει πάνω σε αυτό το διαστημόπλοιο και να το διοικεί; Η ικανότητα αυτή λέγεται ηγεσία. Ανεξάρτητα από το αν σου αρέσει η σειρά ή όχι, έχεις πολλά να μάθεις για το πώς να ηγείσαι ανθρώπων παρακολουθώντας αυτόν τον άνθρωπο σε δράση.
Έτσι είχε τα καλύτερα παιχνίδια. Θεέ μου! Το θεωρούσα συναρπαστικό όταν ήμουν μικρός που είχε αυτά τα πράγματα και μπορούσε να μιλήσει στο σκάφος με αυτά. Θεωρούσα ότι ήταν φανταστικό. Τώρα έχω ένα και είναι μικρότερο. (Δείχνει αντίγραφο της ενδοεπικοινωνίας στο startreck και ένα κινητό τηλέφωνο δίπλα-δίπλα).
Αυτό είναι καλό.
Κατάφερα να επιτύχω αυτό το όνειρο. Ο Τζέιμς Τ. Κερκ έγραψε ένα βιβλίο, το οποίο θεωρώ ότι είναι ένα αρκετά καλό βιβλίο, με τον Τσιπ Γουόλτερ έναν καλό συγγραφέα. Έγραψαν ένα βιβλίο για την επιστήμη του Startrek και τι έχει πραγματοποιηθεί. Πήγανε στα κορυφαία σημεία σε όλη τη χώρα να μελετήσουν διάφορα πράγματα και ήρθαν και σε μας για να μελετήσουν στο εργαστήριό μας το θέμα της εικονικής πραγματικότητας. Φτιάξαμε λοιπόν μία φόρμα εικονικής πραγματικότητας που έμοιαζε κάπως έτσι (δείχνει ένα αντίγραφο της γέφυρας του enterprise) βάλαμε και κόκκινο συναγερμό, αυτό δεν το κατάλαβε από πού του ήρθε.
Είναι συναρπαστικό να συναντάς το είδωλο της αγορίστικής σου ηλικίας. Αλλά είναι ακόμα καλύτερο όταν έρχεται εκείνος σε σένα για να δει τα συναρπαστικά πράγματα που κάνεις στο εργαστήριό σου. Αυτή ήταν απλά μια μεγάλη στιγμή.

Κερδίζοντας λούτρινα ζωάκια.

Αυτό μπορεί να μοιάζει ασήμαντο σε σας αλλά όταν μικρός βλέπεις στο πάρκο αυτούς τους μεγαλόσωμους άντρες να γυρίζουν στο πάρκο κουβαλώντας αυτά τα τεράστια λούτρινα ζωάκια. Αυτή είναι η αξιαγάπητη γυναίκα μου. Έχω πολλές φωτογραφίες με λούτρινα ζωάκια που έχω κερδίσει. Αυτός είναι ο πατέρας μου, που ποζάρει με ένα από εκείνα που έχω κερδίσει. Έχω κερδίσει πολλά από αυτά τα ζωάκια. Αυτός είναι ο πατέρας μου με ένα που κέρδισε ο ίδιος. Δικά του τα εύσημα. Αυτό ήταν ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου και της ζωής της οικογένειάς μου. Μπορώ να ακούσω τους κυνικούς. Σε αυτήν την ψηφιακή εποχή που δολοπλοκεί ίσως αυτές οι αρκούδες να μην είναι στην φωτογραφία μαζί μου ή ίσως να πλήρωσα 5 δολάρια κάποιον στο θεματικό πάρκο για να καθίσω δίπλα στην αρκούδα. Και είπα πώς μπορώ σ΄ αυτήν την εποχή του κυνισμού, να πείσω τους ανθρώπους; Και είπα, ξέρω, μπορώ να τους δείξω με τις πράξεις. (Μπαίνουν άνθρωποι κρατώντας τεράστια αρκούδια που τα παρατάσσουν στη σκηνή).
Σε ευχαριστώ αγάπη.
Ορίστε μερικές αρκούδες. Δεν είχαμε αρκετό χώρο στο φορτηγάκι μεταφοράς για περισσότερα και φέραμε μόνο μερικά. Όποιος θα ήθελε κάποιο κομμάτι μου, στο τέλος της ομιλίας, να νοιώσει ελεύθερος να πάρει ένα, όποιος έρθει πρώτος, θα πάρει πρώτος!

1 σχόλιο:

ria είπε...

φιλενάδα γύρισα!

εδώ αθήνα!